Bicikl je mnogima omiljeno prijevozno sredstvo jer je prikladan kako za iskusne sportaše tako i za osobe sa slabom kondicijom i jedna je od najpogodnijih tjelesnih aktivnosti za većinu populacije jer ju je moguće jednostavno uklopiti u dnevnu rutinu, može se izvoditi različitim intenzitetima i ima malo neželjenih popratnih učinaka, dok plivanje zahtijeva odlazak do bazena (osim ako ste sretnik koji ima vlastiti bazen), a rad na spravama iziskuje odlazak u teretanu. Za bicikliranje je potrebno samo sjesti na bicikl i krenuti... u školu, na posao, ili u dućan.

Kad se zbroje svi povoljni učinci, vrlo je važan podatak o većoj dugovječnosti biciklista.

Ovaj način aktivnosti pozitivno utječe na opće zdravlje, smanjuje rizik od bolesti krvožilnog sustava, karcinoma, šećerne bolesti, a pomaže u borbi protiv depresije i stresa.

Također, snižava krvni tlak te koristi u prevenciji osteoporoze.

Vožnja u prirodi, dinamika aktivnosti (raznolikost konfiguracije terena), svjež zrak, upotreba velikih mišićnih grupa dodatne su prednosti vožnje biciklom.

Tijekom vožnje biciklom moguće je precizno dozirati opterećenje, korištenjem različitih brzina na biciklu kao i mijenjanjem brzine okretanja pedala.

Tako je moguće svladati različite uspone uz minimalan napor te možemo voziti uz veliko opterećenje vožnjom na ravnom terenu.

Za razliku od drugih sportova kod kojih je aktivnost diskontinuirana i povremeno visoko intenzivna (npr. nogomet, košarka), tijekom vožnje biciklom možemo precizno odabrati željeni intenzitet napora.

Sve njegove koristi

Zglobovi i mišići – osim što štiti zglobove, osobito kukove, koljena i gležnjeve, okretanje pedala jača mišiće nogu.

Srčano-žilni sustav – vožnja bicikla poboljšava srčanu funkciju te podiže otpornost i izdržljivost cijelog organizma uz povoljan učinak na krvotok.

Dišni sustav – poboljšava kapacitet pluća i čini disanje učinkovitijim.

Ritmičnost – ritmičko okretanje pedala, kao i druge ritmičke aktivnosti, potiče lučenje serotonina i luči endorfine, hormone koji ublažavaju napetost i izazivaju osjećaj ugode.

Bicikliranje poboljšava san, topi tjelesne masnoće i smanjuje rizik od pojave šećerne bolesti tipa 2.

Bicikl je prikladan i za osobe slabe kondicije jer se može voziti i vrlo polako, pri tome se nikako ne smije zaboraviti prije vožnje izvesti pokoju vježbu istezanja, osobito nožnih, leđnih i vratnih mišića. Ako dugo niste bili sportski aktivni, postupno pojačavajte intenzitet, jer se organizam mora prilagoditi povećanim naporima.

Ako niste iskusan biciklist, treba napomenuti da biste uvijek trebali nositi termosicu ili bocu s vodom, jer je važno biti stalno hidriran. Namjestite sjedalo tako da vam noga ne bude potpuno ispružena kad pritisnete pedalu do kraja. Bolje je da vam stopalo može dosegnuti tlo bez jakog naginjanja ili silaženja sa sjedala, jer vam stajna noga može poslužiti za manevriranje i zaustavljanje.

Sretno!!!

Drago Ambroš mr. cin.